Telefon
08-684 094 60
Vi har öppet mån-fre 08:00–18:00

FAQ - Vanliga frågor

Svar på de allra vanligaste frågorna som ställs av våra kunder samlade i en lista.

Flyttstädning

Vad ingår i flyttstädningen?

Vi städar efter Mäklarsamfundets riktlinjer. Fönsterputsning och städning av vitvaror ingår. Se städguiden under flyttstädningen.

Ingår städning av balkong?

Balkong ingår inte om detta inte är avtalat vid bokning.

Ingår det städmaterial?

Ja. Materialkostnad från 50 kr beroende på storleken av bostaden/objektet som ska städas.

Vad ska jag tänka på innan ni kommer?

Förutom att tömma bostaden på möbler och saker vill vi att du stänger av och drar fram kyl & frys. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera det innan vi kommer. Se till att ni inte stänger av värme och varmvatten innan flyttstädningen. Befintliga skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, exempelvis fönsterrutor som ej går att öppna. Vi tar inte med oss sopor som lämnas kvar i bostaden. De kastas i er soptunna eller lämnas innanför ytterdörren i svart säck i fall vi inte har nyckel till grovt soprum. Kom ihåg att lämna nyckel till grovt soprum i bostaden.

Hur går det till med upplåsning av bostaden?

Du kan vänta på oss avtalad tid, lämna nyckel på vårt kontor eller så kommer vi förbi dig och hämtar en nyckel dagen innan städningen.

Hur lång tid i förväg måste jag boka en flyttstädning?

För att få en garanterad tid rekommenderar vi att du bokar så tidigt som möjligt. Sista veckan varje månad blir vi relativt snabbt fullbokade, så tänk på att vara ute i så god tid som möjligt.

Är ni försäkrade, exempelvis om något skulle gå sönder?

Vi har full försäkring med Trygg Hansa som täcker eventuella skador på egendom.

Har ni garanti på utförd städning?

Vi har en kvalitetsgaranti, som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast två dagar efter tillträdet. Vi lämnar alltid en blomma eller chokladask till köpare med vår Välkomna till ert nya hem-visitkort.

Hemstädning

Vad innebär ett abonnemangsavtal?

Ett abonnemangsavtal innebär en kontinuerlig veckostädning en, två eller fyra gånger per månad. Ett abonnemangsavtal som tecknas med oss har ingen bindningstid. Däremot har vi en uppsägningstid på 14 dagar och den ska lämnas till oss skriftligen via mail info@sunbright.se

Behöver jag vara hemma vid städningen?

Du som kund behöver inte vara hemma vid städning.

Är det samma personal vid varje städtillfälle?

För kundens och personalens trygghet är det samma personal hos samma kund vid varje tillfälle, bortsett från vid sjukdom eller semester. Då vår personal jobbar i team så händer det väldigt sällan att båda två tjejer är sjuka eller har semester. Vid sjukdom eller semester kontaktar vi kunden för att berätta om att ordinarie personal inte kommer den dagen men all vår personal är lika duktig så det löser sig alltid.

Vad händer om personalen skadar sig i mitt hem?

All vår personal är försäkrad under sin arbetstid och på resan mellan arbetsplatserna.

Vad händer om något i hemmet går sönder?

All skada på egendom som orsakas av vår personal ersätts av SunBright SuperClean.

Larm och nycklar?

Du som kund väljer själv om du vill lämna nyckel till oss. Vi skriver då en nyckelkvittens som bevis på att vi erhållit nyckel ifrån kund. Gällande larmet så väljer du som kund om du vill lämna ut larmkod eller så väljer ni att inte larma på vid det aktuella städtillfället. Nyckelbrickor är inte personligt kopplade till kund på något sätt .

Röda dagar och Storhelger?

Då ett städtillfälle infaller på en röd dag eller vid en storhelg ställs det tillfället in automatiskt. Kontakta oss gärna så kan vi hjälpa er med att flytta städtillfället till någon annan dag som skulle kunna passa.

Vad händer om jag inte är nöjd med hemstädningen?

Om du inte är nöjd med resultatet av städningen vi utfört, kontaktar du oss antingen via telefon eller mail så hjälper vi dig på bästa sätt.